مسوول امور دام جهاد کشاورزی شهرستان:99 درصد پرورش دهندگان پرندگان زینتی کاشان مجوز رسمی ندارند
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 579
نویسنده : حامد عابدی

مسوول امور دام جهاد کشاورزی کاشان گفت: بر مراکز پرورش پرندگان زینتی که مجوز ندارند نمی‌توان نظارت خوبی داشت، اما اگر بیماری خاصی ایجاد شود، اداره دامپزشکی برای بررسی به این مراکز مراجعه می‌کند.

مجید کافی زاده در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان، با بیان اینکه کاشان پس از قم دومین پرورش دهنده پرندگان زینتی در کشور است، عنوان کرد: در این شهرستان، بیشتر مرغ عشق و فنچ پرورش داده می شود.

وی افزود: در فراخوانی که توسط جهاد کشاورزی استان برای اعطای مجوز به مراکز پرورش دهنده پرندگان زینتی در سال 1382 انجام شد، 500 واحد در کاشان ثبت نام کردند.

کافی زاده با بیان اینکه بیش از 99 درصد این مراکز در مناطق مسکونی و داخل شهر هستند و طبق قانون نمی¬توان به آن¬ها مجوز رسمی داد، ادامه داد: با توجه به شیوع آنفلوانزای پرندگان در مقطع زمانی سال 81-82، دامپزشکی، اداره بهداشت و اداره محیط زیست با توجه به وجود این مراکز در بافت مسکونی از دادن مجوز خودداری کرد

وی اضافه کرد: هنوز مشکل اعطای مجوز به این مراکز با توجه به اینکه آنها در بافت مسکونی هستند، وجود دارد و در حال حاضر بدون مجوز رسمی در حال فعالیت هستند.

مسوول امور دام جهاد کشاورزی کاشان با بیان اینکه متمرکز کردن این 500 واحد در بیرون از بافت مسکونی فضای زیادی را طلب می‌کند، گفت: متاسفانه طرح تجمیع این مراکز به صورت استقرار در مجتمع‌های ساختمانی به دلیل کمبود آب در شهرستان عملی نشد.

وی تصریح کرد: به دلیل نداشتن مجوز نمی‌توان نظارت خوبی بر این واحدها داشت، اما اگر بحث بیماری خاصی در میان باشد اداره دامپزشکی به این مراکز برای بررسی مراجعه خواهد کرد.

کافی زاده ادامه داد: بیشتر این پرندگاه زینتی به خارج از کشور به خصوص کشورهای عربی صادر می‌شود.

وی با بیان اینکه این مراکز اشتغال خوبی در شهرستان ایجاد کرده اند، گفت: طبق آمارهای چند سال گذشته حدود یک هزار نفر در این مراکز مشغول به فعالیت هستند.






مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: